10 musts voor jouw website in 2020
Een goede website hebben is belangrijk, het is namelijk jouw online visitekaartje. Zorg er daarom voor dat je website altijd up to date is een dat je meegaat met de tijd. We hebben daarom dan ook 10 musts voor jouw website in 2020 op een rijtje gezet.
1. Uniek website design
Het eerste wat men opvalt als ze jouw website bekijken is het design van de website. Daarom is het zo belangrijk dat je website uniek is, je wilt je namelijk onderscheiden van de rest in jouw branche
2. Webspeed
Uw website moet gemakkelijk te gebruiken zijn. Een hoge laadsnelheid is daarbij belangrijk, niemand zit er namelijk op te wachten om een website te bezoeken die langzaam laad. Als je een website met een lage laadsnelheid hebt zul je merken dat men sneller geneigd is om de website te verlaten.
3. Copywriting
Het is belangrijk om een goede copywriting van uw website te hebben. Dit houd in dat de inhoud van de website op zo een manier is geschreven dat het doel verkopen is. Dit geldt niet alleen voor inhoud en alinea’s maar ook voor andere relevante dingen voor klanten/bezoekers, denk bijvoorbeeld aan afbeeldingen, tabellen of grafieken. Dit kan bezoekers helpen om een keuze te maken om wel of geen gebruik te maken van jouw product/dienst.
4. SEO
SEO is een belangrijk onderdeel om uw concurrentie te verslaan en gekwalificeerd webverkeer naar uw site te leiden. Door middel van bepaalde zoekwoorden komt u namelijk hoger in google te staan. Hierdoor zien bezoekers uw website eerder dan die van uw concurrentie. Daarom is een goede SEO van belang.
5. Responsive
Een andere must have is dat uw website mobielvriendelijk moet zijn. Omdat ongeveer 80% van de mensen gebruik maakt van zijn mobiele telefoon, geeft google prioriteit voor mobiel gebruik en niet voor desktop gebruik. Daarom is het belangrijk dat uw website responsive is zodat jouw website werkt op elk apparaat.
6. Social media
Door social media in te zetten kun je het vertrouwen van de bezoeker/klant winnen. Zij krijgen namelijk meer van jouw onderneming, stichting/organisatie te zien. Zij zullen hierdoor een soort connectie voelen. Ook kunnen de bezoekers/klanten gemakkelijk linken naar jouw onderneming, stichting/organisatie.
7. Linkbuilding
Omdat een klant belangrijk is voor jouw onderneming, stichting/organisatie, is het verkeer ook een must have voor jouw website. Linkbuilding houd eigenlijk in dat je probeert een link terug te krijgen van een website met een hoge autoriteit naar jouw website. Deze strategie voor linkbuilding geeft een signaal naar google dat jouw website een kwaliteits bron is die het waard is om op google genoemd te worden.
8. Email aanmeldformulier
Het vastleggen van e-mailadressen van uw website en het verzenden van nieuwsbrieven naar bestaande, nieuwe of oude klanten is de sleutel tot het creëren van een voortdurende betrouwbare relatie. Het feit dat mensen hun e-mailadres hebben achtergelaten op de site betekend dat ze jou ermee vertrouwde en dat ze van je wilde horen.
9. Call to action
Het maken van een call to action met behulp van een knop of link helpt jouw sitebezoeker door de website te leiden, het vertelt ze ook wat jij vervolgens wilt doen. Zo creëer je leads voor jouw bedrijf.
10. Testimonials/Reviews
Mensen willen graag van andere mensen weten wat zij van van jouw product/dienst vonden. En wat voor ervaring ze met jouw onderneming, stichting/organisatie hebben gehad. Het presenteren van testimonials op jouw website helpt jouw bedrijf te valideren en moedigt meer leads aan.
Wil je dat wij jou helpen?