6 tips om bezoekers terug te laten komen op jouw website of webshop
Heb je een website of webshop en wil je het helemaal zelf doen? Er zijn natuurlijk veel dingen om rekening mee te houden! Bekijk hier ons lijstje van musts om niet te vergeten! Have fun!

1. Retentie
Ervoor zorgen dat klanten terugkomen op je site wordt retentie genoemd en deze vorm van marketing is vaak een stuk goedkoper dan het werven van nieuwe klanten. Niet alleen de reviews tellen hierbij mee. Ook persoonlijke aanbiedingen, een goede verzend/ontvang service, promoten op sociale media, een nieuwsbrief, snelle communicatie met de klant en het hebben van een uniek concept ten opzichte van de concurrentie zijn belangrijk. Al deze genoemde punten zullen we bespreken zodat jij weet hoe je het beste klanten terug kan krijgen naar jouw site.
2. Klanten tevreden houden
Als de klant eenmalig wat bij jouw website heeft gekocht en dat is bevallen, denk aan goede levertijd, goede prijs kwaliteit verhouding zal de klant er veel sneller voor kiezen om jouw webshop ook bij familie en of vrienden aan te raden en zal daarom ook veel sneller bij jou terugkeren als hij de volgende keer weer ergens wat online wil bestellen.
3. Service
Als eigenaar van een website wil je natuurlijk dat mensen voor jouw website kiezen, daar kan je bij ondersteunen door een goede service aan te bieden, stel iemand besteld iets via jouw webshop en het product werkt niet, kan jij er als webshop eigenaar voor zorgen dat de klant zijn / haar geld terug krijgt of dat het product netjes gerepareerd word. Als dit allemaal soepel verloopt en de klant is tevreden zal hij alsnog de volgende keer terugkeren.
4. USP
Waarom moeten de klanten naar jou toe komen? Probeer aan te duiden wat er zo speciaal is aan jouw bedrijf. Stel jij bezorgd in 1 dag zonder daar kosten voor te vragen, probeer dat aan te duiden wanneer mensen bestellen. Dat zijn allemaal redenen waarom mensen nog een keer bij jou zullen bestellen.
5. Nieuwsbrieven / Vouchers
Om je klanten terug te laten komen kan je ervoor zorgen dat jou klanten die al meerdere malen hebben besteld een keer in de zoveel tijd een bepaalde korting te geven op meerdere items, hierdoor blijft het voor de klanten aantrekkelijk om te blijven bestellen.
6. Conclusie
Natuurlijk is het belangrijk voor vernieuwing om te zorgen dat je klanten blijven bestellen. Maar het is ook heel belangrijk om structuur te houden. Zorg ervoor dat al het bovenstaande goed geregeld blijft en vaak genoeg gecheckt wordt, wanneer je de klanten eenmaal hebt is het belangrijk om deze te behouden.
Wil je dat wij jou helpen?